Streamer snoek II

Zondag 11 oktober 2015


Met de weersomslag naar een bokkoude temperatuur had ik er geen vertrouwen in om 's ochtends op karper te gaan vissen. Het bedje was te warm en het ontbijt te lekker. Het plan was daarom om 's middags te gaan vissen met de nieuwe tubefly streamer(s).

Maar 's middags gingen we even een paar boodschappen doen. Inge bedacht om even naar een paar schoenen te kijken. Resultaat: 2 paar gekocht. Vervolgens bedacht ze om nog even naar kleding te kijken. Resultaat: 1 jas, 1 trui en een 1 shirt. Toen we uit deze winkel kwamen liet ik blijkbaar een diepe zucht. 'Wat is er?' vroeg ze. 'Nou, ik zou nog gaan vissen, maar dat zit er niet meer in want het wordt al vroeg donker' zei ik. 'Ah joh, dan ga jij toch lekker vissen, dan doe ik de boodschappen wel'. 'Echt?!' 'Ja, hoor.' 'Je bent een schat, doei!'.


Bepakt en bezakt met Inge d'r spullen ben ik naar huis gefietst om vervolgens bepakt en bezakt met mijn vliegenlat en streamers weer op pad te gaan. Het was even wennen, want de 30 cm lange streamers houden bijna geen water vast, waardoor het wegzetten best lastig is.


Uiteindelijk was het even wennen en kreeg ik de tubefly streamer wel op de plekken die ik wilde, maar de aanbeten bleven uit. Er was geen enkele activiteit te bespeuren. Totdat ik bij de laatste stek kwam, een loopbruggetje uit het park. Onder dit bruggetje heb ik wel eens eerder een aanbeet gehad, maar de vis die hier lag heb ik nooit kunnen vangen.


Ondanks dat ik weinig ruimte door bomen en riet had, kreeg ik de streamer na twee keer proberen redelijk onder de brug om 'm vervolgens binnen te strippen. Hatsikidee, na twee keer strippen een klapper op de streamer en hanguh! En natuurlijk ging de lat hoepeltje rond, kickuh!

80 cm
Gaaf, de tubefly streamer werkt.

80 cm
De volgende keer plaats ik een klein loodhageltje voor de streamer zodat ie waarschijnlijk iets beter wegzet en iets sneller door het oppervlak heen zakt, nu moest ik iedere keer een strippie doen om het lucht te verwijderen waarna de streamer omlaag zakte. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Zo blijf je lekker lekker door experimenteren toch..Leuk Fer, Mooie snoek hoor..
    Cool...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de experimenten dit soort snoeken blijven opleveren ga ik lekker door!

      Verwijderen
  2. Gaaf man! Streamers hebben weer een hele andere actie. Zou het ook graag eens willen doen met de vliegenlat, maar moet keuzes maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Keuzes, tja en idd teveel mogelijkheden in onze hobby.

      Verwijderen