Action plug

vrijdag 21 oktober 2016

Voor een grijpstuiver heb ik bij de Action een pluggensetje gekocht, waarbij een korte dikke ondiep duikende plug mijn aandacht trok.
Wetende dat deze pluggen in de stadswateren goed werken en er maar weinig donkere tot zwarte pluggen verkrijgbaar zijn. Maar hoe zou deze plug door het water lopen? En zouden de groenjassen er in geïnteresseerd zijn.

In het eerste stadskanaaltje was het al snel raak.
Hierna duurde het even, maar op de kop van een ander kanaaltje was het weer raak en een best formaat snoek was er op gekleund.
De plug loopt redelijk door het water, niet heel constant, geregeld flankend wat wellicht wel aantrekkelijk voor de roofvis is en qua diepte perfect voor de ondiepe sloten. Het setje van €1,49 of €1,79, waar je je dus geen buil aan valt, is zeker gezien de prijs, prima.

Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook enkele scheef- en onregelmatig lopende pluggen als gevolg van misworpen tegen bruggen of door gretige snoeken, maar allemaal vangen ze nog, en inderdaad misschien wel soms dankzij de onconventionele actie. Leuk dit soort probeersels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn gevoel is de lip van de plug als eerste aan de beurt als ik een brug of peiler pak. Kloink, dag lip, dag plug :-( Maar idd flankende pluggen zijn mankerende visjes.

      Verwijderen