Ponyclub

Vrijdag 8 juli


Ieder zo zijn hobby. D.w.z. mijn dochter is besmet met het paardenvirus, paard voor paard na. Iedere vrijdagavond heeft ze les op de manege Purmerbos. Ditmaal ging een vriendin mee en vond zij dat ik, nadat ik hun gebracht had, dan wel kon vissen. Als de gelegenheid aangeboden wordt dan vul je 'm natuurlijk in. Dus ben ik de wijk in de buurt van de manege onveilig gaan maken. Struinend me de pen, worm en kikkererwt. Al snel zag ik de nodige bellensporen van azende vis. Vlakbij de bellen het aas gedeponeerd en afwachten maar.
Ondanks dat er vis moest zwemmen rond en onder mijn dobber gebeurde er totaal niets. Uiteindelijk de dobber letterlijk op de kop van de vis in het bellenspoor gelegd en niet veel later bewoog de pen. Telkens een klein stuk heen en weer, maar wegtrekken ho maar. Na lang wachten trok ie dan toch langzaam schuin weg en na aanslaan was er direct contact met massa. Geen knokkende massa dus een brasem. Een mooie donkere brasem van iets over de 50 cm met een oranje buik.

Hierna weer verder wezen struinen en bijna een karper, die tussen de plompenbladeren aan het azen was, mijn kikkererwt op laten zuigen. Helaas pakte ie 'm net niet en haakte ik een plompenblad waarna de nodige loodjes van de lijn schoten en het daarmee het einde van de sessie was. Overigens ook tijd om de naar paarden stinkende meiden weer op te pikken.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten