Monster tail streamer

Zaterdag 26 november 2011

Voordat het weekend begon ben ik naar de hengelsport zaak geweest voor de aanschaf van een onthaakmat. Dit is met de grote vissen die ik tegenwoordig vang een must ;-). Natuurlijk snuffel je dan verder rond en kwam ik een grote streamer tegen met een groot oog op de kop, dat ook als verzwaring werkt. De streamer is voornamelijk rood met enige witte accenten met een lengte van ongeveer 20 cm.
Zaterdagochtend had mijn dochter een springcursus op de manege waardoor ik in de tussentijd mijn nieuwe aanwinst kon uitproberen.
Met een jerkbait hengel ben ik op pad gegaan. De streamer was over een redelijke afstand te werpen maar minder nauwkeurig dan de dikke pluggen die ik meestal gebruik. Wellicht omdat het nieuw voor me is om met streamers te vissen en ik normaliter met een iets langere hengel vis. Anyway, redelijk snel reageerde een snoek op de streamer maar pakte 'm niet, ondanks de aanvalskolk. Op een andere locatie gebeurde dit nogmaals. Hierdoor kreeg ik snel vertrouwen in dit kunstaas.

Niet veel later pakte een 66 cm lange snoek dicht onder de kant de streamer. De snoek reageerde als een gezonde snoek maar ik zag al snel dat ie niet in goede staat verkeerde. Zijn huid en een gedeelde van de kieuwdeksel was stuk en weggevreten. Geen mooi plaatje.
Plat gezegd eigenlijk gewoon een kut gezicht, maarrrrr de rood witte monster tail streamer gemaakt van bont en synthetische materialen werkt wel.

Grtx,

FER

1 opmerking:

  1. Fer het is altijd moeilijk in te schatten waar zulke beschadigingen vandaan komen.
    Misschien een bacterie of wellicht gegrepen door een andere snoek.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen