Knollenkolder

Zondag 27 december 2015

Na de vette snoeken waren de karpers weer aan de beurt voor wat aandacht. Voor de tijd van het jaar worden er record temperaturen behaald en zo'n beetje alle vissen zijn nog hartstikke actief.


Vandaag wilde ik de broodvlok weer eens proberen. Grote witte broodvlokken op een cirkelhoek met een platgedrukte weerhaak. Die cirkelhoeken pakken toch wel voldoende vlees.

Activity all over the place. Het zachte gedeelte van de vlok werd vrolijk van de haak gesnoept door kleine vis. Het aangedrukte gedeelte bleef geregeld achter om de steel van de haak. Dit gebeurde meerdere keren, minstens tien keer en ik begon mijn geduld al een beetje te verliezen. Uiteindelijk werd mijn geduld toch beloond door een aanbeet van een karper.

De dril was een beetje gelijk aan een giebel dril, maar dat kwam waarschijnlijk omdat deze karper een vergroeide staart had. Iig toch een knol op de broodvlok, dat gaf spirit om door te gaan.
Vervolgens ging het ook als een dolle, het leek wel knollenkolder.

De ene na de andere kerp mocht ik landen.

Allemaal, zoals te doen gebruikelijk, schubbies.

Ze lijken allemaal enigszins op elkaar, maar als je goed kijkt zie je altijd verschillen. Iig in schubpatroon waardoor ze allemaal uniek zijn.

Na het vangen van nummero vijf was het welletjes, weliswaar hoge temperaturen maar wel met een zootje pokkeweer door de krachtige wind en de eindeloze regen. Daarentegen had ik dat niet erg in de gaten gehad door de leuke en vele vangsten.

Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Huh? Ik had je bericht nog helemaal niet gezien... lekker gevangen met de good old vlok.

    Groeten en de beste wensen, Michael

    BeantwoordenVerwijderen