Waterwolf 2

Zondag 3 januari 2016

De middag was nog niet ten einde, nadat ik in de Wormerpolder vier karpers mocht vangen. Het volgende strijdperk werd de Purmerpolder. Hier zou ik het gevecht aan gaan met de waterwolven.

Het bovenste plaatje vertoont een treurig beeld van een kapot geworpen triple jointed pikefighter. Helemaal aan gruzelementen door één worp op een stalen balk. Nou ja, een hobby mag geld kosten.

Door de uitbreiding van het industrieterrein is er ook heel veel extra water bij gekomen. Voor mij nog behoorlijk onontgonnen gebied met de nodige nieuwe hinderlagen voor beste waterwolven. Dit is super leuk verwachtingsvol struinen, aangezien er behoorlijke loeders van groenjassen liggen te wachten. Het blijft gewoon kicken als je ze weet te vinden en dus te vangen.

Het water is redelijk grijs in de Purmer, een herriemaker als plug verdient daar de voorkeur. Zeker hier geldt dat indien een stek stinkt naar snoek er niet te snel opgegeven moet worden. De onderstaande stek had ik al eens bestookt tijdens een eerder sessie en toen was ik hier niet succesvol. Nu wilde ik eigenlijk ook weer opgeven totdat er toch een aanbeet volgde. Dit op een plek die ik al vijf keer had bestookt.
Het was weer geen kleine jongen of eh dame. Tonnetje rond en klaar voor de koude periode en de daarop volgende paai-periode.

Energiek zwom ze weer weg.
Een aantal andere stekken leverde geen enkele actie op. Totdat ik een hele vreemde aanbeet kreeg. Er was weerstand en bij aanslaan kwam deze snoek bijna geheel uit het water, maar ze was niet normaal gehaakt. Meestal wordt de snoek dan verspeeld, maar deze waterwolf rolde zich meerdere keren over de lijn heen waarbij de lijn achter de dreggen van de plug bleven hangen. Doordat ik natuurlijk druk gaf werd de lijn aangespannen om het lijf en kon de snoek geen kant meer op. Een vreemde dril volgde waarbij de snoek eigenlijk zijdelings rustig naar mij toe getrokken werd. Het onthaken of eigenlijk het verwijderen van de lijn was simpel. Zodra de druk van de lijn afging kon in de lijn naar achteren toe van de snoek verwijderen en weer met deze hele dikke dame poseren.
Dit was een kek vismiddagje, waarbij ik eerst de nodige karpers mocht vangen en als kers op de slagroomtaart twee dikke waterwolven. Het was erg lekker, zo zonder tijdsdruk aan de waterkant.

Grtx, FER

9 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een topper ;-) Die laatste wel een bekende stek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ik weet nou niet of ik die karpers leuker vind van de vismiddag of deze mooie snoek(en). Wat een topdag heb je beleefd. Nieuw water als uitbreiding op een bekend stuk vind ik altijd erg aantrekkelijk. Je zult er in ieder geval nog wel vaker langskomen raad ik zo.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waren beide top en anders. Nieuw water geeft kriebels, dat weet jij maar al te goed.

      Verwijderen
  3. Pfff, wat een vissen weer Fer! Mooi gevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is alweer de derde keer dat ik deze Waterwolf aan de haak sla, 5 jaar geleden een chip in geplaatst en om de twee jaar sla ik ze weer aan de haak ik weet precies waar ze zitten en maak ik weer een fotootje voor jullie, piece of cake

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Haha, was het maar zo simpel. Wel goed idee trouwens.

      Verwijderen