Voor de nachtvorst

Zaterdag 16 januari 2016

Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Op de fiets gesprongen en even lekker gooien en smijten met kunstaas, voordat de nachtvorst zijn intreden doet.


Al snel een kleine volger, iets groter dan de triple jointed pike fighter. Vervolgens een iets kleiner format pike fighter bevestigd. Het blijft ontzettend leuk om relatief nieuwe wateren af te struinen. You'll never know what your gonna get. Van de fiets, op de fiets en vissen bij hotspots.

Twee keer zie ik individuele snoeken interesse tonen, maar vlak voor de aanbeet rechtsomkeert maken. Hmmm, ander kunstaasje proberen? Totdat het wel opeens raak is. Een legger heeft toch een uitval gedaan naar het aas. Een legger, omdat hij meerdere bloedzuigers op zijn kieuw en bij zijn staart had zitten.

Schitterend beest, zo in het strijklicht.

Hierna gooi ik mijn kunstaas half in een struik, waarbij het kunstaas los schiet en niet eens hard op de rand van een aquaduct terecht komt. Ik zie iets weg springen en weet al genoeg. :-(
Da's weer €13,- down the drain. Maar ach, een hobby mag geld kosten en het plezier wat ik er aan beleef is onbetaalbaar. :-)

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Kan hard gaan op die manier met je kunstaas, wel fijn te zien dat ik niet alleen zulke dingen heb als ik af en toe ga snoeken.. Wel erg mooie snoek, ook meteen de zuigers verwijderd? of die lekker laten zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zuigers verlaten het schip als ie op het droge komt. De volhouders verwijder ik idd.

      Verwijderen
  2. Heb je toch even een snoek van 13 euro te pakken ;)

    Mooi beest hoor. En weer lekker gevist!

    Groet,

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag deze plug delen door drie. Dus €4.33 per snoek. Zit nog te twijfelen of ik mijn liploze pluggen eens wat botox ga inspuiten, oftewel misschien eens proberen stuk plastic aan te branden. Nu hangen ze 'mooi' te zijn zonder doel.

      Verwijderen