Te pakken!

Ja hoor, k'eb d'r één! Vanavond tussen alle bedrijven door even een half uurtje wezen vissen in de sloot in mijn wijk. Met de pen en een Frolic pellet aan de hair. Deze tip had ik van John gekregen (http://rieg.blogspot.com/), dank daarvoor!

Als blikken konden ..., eh, nou ja die blik zegt alles. Was en ben er bijzonder blij mee. 41 cm schoon aan de haak. Nog niet mijn doel gehaald, gelukkig, maar wel de goud groene schoonheden op het spoor.


Ik verbaasde me over de hoge rugvin en had een paar oja momenten waaronder het donkere slijm dat deze vis heeft. Overigens was deze Zeelt behoorlijk gehavend aan zijn staartvin en zijn lijf had ook een aantal oude wonden. Desalwelteplus voor mij een topper.


Omdat ik wist dat er goed onderscheidt te maken is tussen mannetjes en vrouwtjes Zeelten heb ik ook een foto van de onderzijde genomen want mannetjes hebben verlengde buikvinnen (tot voorbij de aars reikend), met een verdikte tweede straal. (bron: sportvisserijnederland.nl kennisdocument_Zeelt)
Dus ik had een mannetje te pakken.
Wow, wat ging Tinca tinca te keer en wat smaakt dit naar meer.

Grtx,

FER

1 opmerking: