Werkuh deel 2

Vrijdag 13-01-2012


Omdat de eerste werkuh sessie tijdens een lunchpauze mij twee mooie snoeken opleverde wilde ik natuurlijk nog een keer tussen de werkzaamheden door een dikke snoek vangen. Dus op casual friday in de pauze de schoenen vervangen voor mijn vislaarzen en met de spinhengel en streamer op pad.
Na een slootje en een vijver waar geen visje te bekennen was, vervolgens in de buurt van een duiker de streamer verleidelijk laten huppelen. Ook hier was geen actie te bekennen totdat, nadat ik de streamer driemaal zo diep mogelijk onder de duiker geworpen had, een snoek bikkel hard op de streamer denderde. Dit gebeurde op het moment dat de streamer net weer in het licht onder de duiker vandaan kwam. Prachtig hoe de snoek op het kunstaas dook. Terwijl de snoek hoog in het water de streamer pakte probeerde ie weer dieper water te bereiken, wow wat een vechtjas. Deze keer wilde ik de gevangen snoek al op de foto vastleggen terwijl ie nog in het water lag.

Dit ging goed totdat ik mijn camera ging opbergen en daardoor de spanning van de lijn liet vallen. De dreg met platgedrukte weerhaken gleed vervolgens uit de bek en de snoek was los maar bleef nog een aantal seconden rustig op zijn plek liggen voordat ie weg zwom. Jammer, ik had 'm voor de statistieken nog wel willen op meten. Geschatte lengte 75 cm.

Anyway, het was een korte lunch sessie die toch weer een mooi resultaat opleverde.


Grtx,


FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten