Aangeslagen

Zondag 14 december 2014

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Ze zaten er! De stekenpezers! Op onze stek! ^&$#()&*@#$% oftewel kuttenkoppen! En we kennen ze ook nog, je neemt een keer iemand mee en dan zonder overleg zit ie er en neemt ie ook nog een introducé mee.
Aalschover- of stekkenpezer-wond?

Zoals al eerder gemeld waren we hier bang voor, maar dachten we dat het wel in overleg zou gaan. Natuurlijk, ook zoals eerder gemeld, hebben we helemaal geen recht, behalve het vindersrecht, maar toch voelt het niet goed.

Het geeft te denken voor de toekomst wie je nog eens inlicht of meeneemt naar een leuke stek. Hullie dus nie!

Ed moest werken en Harry voelde zich niet top, dus ben ik alleen op stap geweest. Omdat onze wereldstek bezet was, heb ik een driesprong van een ringvaart en een kanaal bezocht en daarna hetzelfde kanaal bij een brug. Het aas was een sardine onder een dartdobber, hopende dat deze begon te trillen en onder getrokken zou worden. Dat fenomeen wil ik graag een keer meemaken. Maar dat zat er vandaag niet in. Overeenkomstig met mijn stemming.

Omdat ik niet kon en van mezelf mocht stoppen zonder vangst ben ik naar een sloot in de bebouwde kom gegaan bij een gemaal. Hier heb ik de sardine te water gelaten en heb ik ook mijn spinhengel gepakt.

Bij de derde worp pakte ik een plastic zak, waarbij ik abrupt weerstand voelde. Bij de vierde worp dacht ik dat ik weer een plastic zak pakte, maar dit bleek een snoek, die zich vlak voor de kant adequaat van de plug ontdeed. Uiteindelijk wist ik toch nog een kleiner exemplaar op een flinke afstand te haken. Een kleine pleister voor het 'bloeden'.
Deze snoek had nog een flinke wond op een flank, maar zou dit vast overleven, want hij was goed levendig.

Grtx, FER

14 opmerkingen:

  1. Jammer dat je stek bezet was Fer. Voor sommige mensen is het kwablijkelijk moeilijk om eens origineel te doen.
    Vaak is het ook inherent aan je blogverslagen. Eigenlijk wil je alles tonen, alle wateren bij naam noemen. Waarom? Omdat ik en jij ook, delen en beschrijven via een blog zo leuk vinden. Helaas staat de wereld niet stil, en word er soms ook niet leuker op. Visgronden genoeg bij jou daar. Je gaat daar vast wel je weg in vinden. Doorbijten en vang die meter! Ik weet wel wie hem echt verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik blijf iig lekker bloggen, vind het leuk om te doen en leuk om te volgen van anderen. Hou al rekening met foto's en beschrijvingen. En dit is wel weer een boost om nieuwe visgronden te zoeken.

      Verwijderen
  2. Het klopt wat Andres zegt. Zo werkt het tegenwoordig kennelijk. Het heeft er voor gezorgd dat, zoals je waarschijnlijk wel hebt gemerkt, ik anders en minder vaak blog. Ik deel gewoon minder uit zelfbescherming en om mijn plezier te houden. Jammer, want met sommige mensen kan je leuk sparren en ideeën uitwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft idd wel een deukie aan plezier, maar blijf zeker bloggen en vind reacties positief of kritisch altijd leuk.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Las je reactie nog in de mail en idd fijne kennissen. Worden denk verre kennissen.

      Verwijderen
    2. Ging niet helemaal goed met verzenden! Maar je had wat binnen gekregen las ik! Te goed van vertrouwen! Ben ik ook. Als ik weer een winterhotspotje vind gaan we weer een keertje vissen Fer :)

      Verwijderen
  4. Lekker gevist weer FER. Erg jammer van dit soort praktijken. Herkenbaar is het zeker. FERry shitty zullen we maar zeggen maar zo is het leven. Sommigen zijn liever lui dan moe en jij doet er tenminste wat voor. Aardige jaap op die snoek. Zeker herkenbaar later bij een hervangst.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga op deze stek zeker volgend jaar nog eens proberen en wie weet pak ik dezelfde snoek nog een keer.

      Verwijderen
  5. Het is idd jammer Fer en dan te bedenken hoe wij aan deze stek zijn gekomen! Ik had ook nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Maar ik heb alweer potentiële stekken op het oog die wij zeker zullen bevissen. De 3 Musketiers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ik ook. Heb gisteren nog ff zitten google mappen. Maar even afstemmen welke we zondag onveilig gaan maken ;-)

      Verwijderen
  6. Vervelend, maar ik hoop dat het niet te veel invloed gaat hebben op je manier van bloggen. Lekker blijven vissen, niet te veel nadenken, gewoon doorgaan! Uiteindelijk trek jij aan het langste eind. Let maar op!

    Gr Koen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik ga gewoon lekker door. Genoeg vis en stekken voor iedereen, maar wel graag via een dialoog bijvoorbeeld.

      Verwijderen