ff snoekuh

Zondag 15 november 2015

Aan het eind van de middag, het begon al te schemeren, was ik klaar met het zetten van twee borders in mijn tuin. Het waaide pittig, een grauwe lucht en niet koud, de snoeken zouden los moeten zijn.


Fiets gepakt en spinhengel mee. De dichtstbijzijnde sloot werd het speelterrein, waar de driedelige plug de snoeken zou uitdagen. Dat lukte goed. Midden in deze sloot werd de plug geattaqueerd en na heel kort contact was het spelletje met deze snoek over.

Een volgende sloot. De plug werd gevolgd en vlakbij de kant draaide de snoek en ging er weer vandoor. Er was dus weer interesse, maar kon ik deze snoek verleiden tot toehappen? Uiteindelijk wel, want na zes of zeven keer inwerpen was het raak. Zo, wat gaan ze tekeer momenteel. Deze snoek heeft wel tien keer furieus met zijn kop geschud om het kunstaas te lozen. Dit blijft echt retespannend. De lijn moet je strak houden anders wordt het kunstaas zeker gelost, maar ook weer niet te strak omdat anders de haak misschien los getrokken wordt. Dus, het is altijd de vraag, wat is de juiste balans?!
De balans was goed.
De volgende en laatste sloot, want het was alweer bijna donker. In de lengte van de sloot gaf ik het kunstaas een zwieper, omdat ik de plug vanaf een bijna afgestorven plompenveld wilde binnen vissen. Na een paar meter werd de plug gepakt. Er ontstond een kortstondig spektakel, waarbij het water een maalstroom werd en de snoek te keer ging als een dolle om los te komen van het kunstaas. Er stond ongeveer twintig meter lijn uit en dan is het best lastig om goed contact te houden, waardoor ik de snoek verspeelde. Jammer, het beloofde een mooie te zijn.

Anyway, toch nog ff lekker wezen snoekuh.

Grtx, FER

6 opmerkingen:

  1. Leuk FER,

    Dat van de balans wist ik nog niet. Toch anders als het karpervissen.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zekers, las van de week in de karperwereld over drillen met de punt van de hengel in het water. M.a.w. compleet omgekeerd en daarbij had deze persoon nagenoeg geen lossers.

      Verwijderen
  2. Jammer van die laatste en het drillen is toch anders dan bij het karperen. Ik ga ook maar de snoekspullen tevoorschijn halen. Als ik al die snoeken voorbij zie komen krijg ik langzaam ook wel weer zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Fer... Ja dat is het lekkere van kunstaas en de fiets... je pakt je hengel en kan meteen aan de slag en in kort tijdsbestek de goeie plekken afgaan...Doe het zelf ook graag... Top gedaan weer...

    BeantwoordenVerwijderen