Ruzie

Zondag 8 mei 2016

Wat een deceptie! Ajax - de Graafschap. Wat een pannenkoeken en da's heel heel erg netjes uitgedrukt. Ondanks of wellicht dankzij de kater had ik ff behoefte aan iets anders. En aangezien de paaisloot maar bijzonder kort bezocht wordt door de karpers, moest ik het daar nog even checken.
Futen met jongen op hun rug

Deze was inderdaad zo goed als verlaten, op een enkele achterblijver na. Een grote bijzonder langzaam zinkende broodvlok zou deze achterblijver, die natuurlijk hongerig was, wel over de 'streep' trekken.

Het duurde idd niet lang of de vlok werd met volle overtuiging gepakt en een stevige dril die toch enige tijd duurde liep in het netje af.

Toen ik met de karper in het net naar mijn auto liep voor onthaakmat en camera met statief, voor de man met vis foto, werd ik gevolgd door een kerel. Deze begon op afstand al te schreeuwen dat ik die vis terug in het water moest zetten. Toen hij dichterbij kwam en ik mijn camera installeerde zei ik dat ik dat direct zou doen, maar na de foto. Dat mocht niet, hij moest nu terug het water in. Nou, commandeer je hondje en blaf zelf. Nogmaals zei ik dat de karper na de foto direct terug gezet zou worden. Toen ik de karper wilde pakken, pakte deze mafketel mijn camera en statief en dreigde dat hij deze in de sloot zou gooien als ik de karper niet direct zou terug zetten. Bedreigen en chanteren, nou dan heb je mij, dat accepteer ik dus niet. Who the fuck denkt die dronkenlap wel niet dat hij is. Discusseren was eigenlijk geen optie, want dat liet hij pertinent niet toe, dus hebben wij bijna 10 minuten tegen over elkaar gestaan waarbij hij en ik onze standpunten bleven herhalen en mijn adrenaline natuurlijk omhoog schoot en ik ook met stemverheffing ging praten. Gelukkig kwam er een overbuurman aan lopen die zich afvroeg wat er gaande was. Deze heeft uiteindelijk de camera gepakt en toen droop die eikel af, terwijl hij zijn overbuurman vuile naaier noemde. Vervolgens foto geschoten en karper te water, die direct rustig wegzwom en niet eens rustig in mijn handen bleef liggen terwijl ik 'm heen en weer zou halen.

Kwam die mafketel toch weer terug, deze keer op zijn fiets. Weer schreeuwend dat die karper direct terug het water in moest. Pffff, die zwemt al weer vrolijk zijn rondjes, idioot. Na de nodige schutting taal en dreigementen reed ie weer weg om nogmaals terug te komen en te melden dat ik daar nooit meer mocht vissen. Wederom, who the fuck denkt die dronkenlap wel niet wie hij is. Met zijn overbuurman stond ik overigens gezellig nog een uurtje te praten.

De volgende dag heb ik toch maar de politie gebeld en melding van deze ruzie gemaakt omdat ik daar zeker, als het mij uitkomt, weer ga vissen. Nu wist ik natuurlijk precies waar hij woonde en heb dit ook gemeld en zelfs op google maps via straatview zie je 'm staan en wel met een bierfles aan zijn mond. Blijkbaar is ie vaker in de bonen en heeft ie wellicht vaker een agresieve dronk. Ben geneigd om deze plaatjes en info ook allemaal te bloggen, maar dat doe ik vooralsnog maar niet.

Een enerverende sessie, een mooie vis met een pittig gevolg.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Daar ben je lekker mee dan...
    Tsja, idioten lopen overal rond dus helaas ook aan de waterkant!

    Mooie vis!

    gr
    Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dé-biel! En wat een bericht weer uit een week waarin ook een schietpartij onder vissers was in Duitsland en een ronselpartij verderop in Nederland. Triest om dit mee te maken en dan ook nog eens als je cluppie verliest. Mooie vis en goed dat je je niet hebt laten kennen.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar goed dat wij in Nederland niet zomaar bewapend mogen rondlopend. Behalve dan met een hengel :-)

      Verwijderen