Waar staan ze?


22-01-2011

Wederom had ik een paar uurtjes op zaterdag over om te vissen. En  in dit jaar getijde ga ik natuurlijk de Snoek weer belagen. Maar omdat ik de nodige sloten in de wijk vorige week al afgestruind had, deze keer op zoek in andere sloten. Langs de Beemster ringvaart achter de Beemster en Purmer flats loopt een smalle sloot met in het midden een verwijding. De sloot zelf bleek bijzonder ondiep met heel veel takken, eigenlijk was alleen de verbreding met goed fatsoen te bevissen maar hier was niets te beleven. Verderop waar de splitsing is op de dijk, om de Prof. Mr. P.J. Oudlaan in te rijden heb ik ook mijn geluk beproefd. Hier dook een Snoek op de Fat Fooler af waarbij ik een kolk zag ontstaan en een witte flank vlak voor het kunstaas zag wegdraaien. Nog een paar keer geprobeerd maar hij/zij had er geen zin meer an. Ik ga hier zeker terug komen om deze Snoek toch een keer te vangen.
De volgende sloot was de sloot tussen de P.J. Oudlaan en het Reigerpark. Halverwege de sloot dook hier een Snoek met volle overgave op het kunstaas. Het landen ging een beetje lastig omdat de plug met de haken aan de linkerkant van de bek zat en de Snoek te zwaar was om aan de kop uit het water te tillen. De kieuwgreep moest ik dus toepassen maar doordat hij op het laatste moment nog flink te keer ging heb ik een paar vingers open gehaald, d.w.z. flink geraspt.

In eerste instantie voelde ik dit niet vanwege de kou en dacht ik dat de Snoek bloedde terwijl deze toch mooi gehaakt was. Na het terug zetten van de vis maar even langs huis gefietst voor een pleister want het bloed bleef eruit gutsen.
De sloten in de Kadijkerkoog bleken geen optie omdat deze volledig omgewoeld waren om de waterlelies de decimeren. Het gevolg was één bruine ondoorzichtige brei.
Uiteindelijk was de sloot achterin de Koog achter de autosloperij langs het spoor een aardige optie aangezien het water hier redelijk helder was. Na een tiental worpen was het raak, een Snoek pakte de heel langzaam geviste zilver gouden Fat Fooler. Het betrof een puntgave Snoek met een mooie kleurige staart.

Ondanks dat de Snoek er goed uitzag zat ie vol met luizen, oftewel Bloedzuigers wat erop duid dat ie strak tegen de bodem stond.

Al met al toch weer twee mooie Snoeken gevangen.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten