De kop is er af!

Zondag 9 oktober 2011

Nu het herfstachtig weer is en buiten stil zitten en staan niet meer comfortabel is, breekt voor mij het snoek seizoen weer aan. Ondanks dat mijn zoon niet echt een visser is, heeft hij wel een aantal illustraties voor mijn blog gemaakt. Hierbij de eerste roofvis illustratie.
Mijn pa gebelt om te vragen om ie zin had om mee te gaan, ondanks zijn recente cynische verslag  over vijvervissen ;-). Hij had er ook zin an en zodoende op de fiets de wijk afgestruint.


In de eerste de beste sloot schoof er een mooie snoekvanaf de kant vlak voor mijn voeten over het kunstaas heen. Prachtig, adrenaline momentje. Jammer genoeg kon de snoek zich na flink schudden ontdoen van de plug.
In een volgende sloot knalde er weer een snoek op het kunstaas. Op het moment dat ik deze snoek aan het drillen was vroegen er twee meiden op de fiets of ik al iets gevangen had. 'Nee', was het antwoord terwijl de snoek nogmaals uit het water kwam. 'Zoo, da's een grootuh' zeiden ze in koor. Mwoah, dat viel wel mee, maar terwijl ik mijn pa aan het roepen was dat ik beet had en de snoek rijp was om geland te worden schudde hij nogmaals met zijn kop. Shit, los, terwijl ie bijna op de kant getrokken was. Hengel neer gelegd, snel gehurkt om 'm te pakken maar hij gleed letterlijk uit mijn handen. Lekker dan, de tweede die ik verspeel. Ik moet blijkbaar nog een beetje inkomen.
Op de kop van dezelfde sloot jekkert er weer een snoek op het aas en deze kan ik dan toch echt landen.
Wow, wat gaan ze momenteel te keer als ze gehaakt worden. Top, de kop is er af met mijn eerste snoek van het seizoen.

Grtx,

FER

2 opmerkingen:

  1. Een mooi begin FER! Erg leuke tekening van je zoon!! Geef hem maar een dik compliment van mij :)

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen