Polder snoek

vrijdag 14 october 2011

Vrijdagavond en horsetime. Dus dochter naar manege gebracht en tegelijk uitgestapt. Mirjam ging opzadelen en ik ff langs de ondiepe poldersloten in de Purmer. Prachtig weer, windstil met roze avondlucht. Er lag veel los plantaardig materiaal, kroos en bladeren op het water.
Omdat de fatfooler pluggen slecht te verkrijgen zijn en ik deze afgelopen seizoen redelijk aan gort gesmeten heb, heb ik een vervangende ondiep lopende dikke plug met ratel op de kop getikt.

De fat crank van ultimate. Top plug voor ondiep water die heen en weer schudt dat het een lieve lust is maar ook mooi blijft hangen als je stopt met binnen halen. En ook mooi, deze pluggen zijn niet te duur, rond de vijf euro.

Op een grote driesprong de plug een flink eind weg geworpen en met constant tempo terug gevist. Halverwege zag ik 'm aankomen door de boeggolf die hij veroorzaakte op het ondiepe water. Beng! Hanguh. De snoek ging tekeer als een dolle en draaide wel twintig keer rond zijn as. De statief had ik deze keer thuis gelaten dus de snoek in de ene hand en de camera in de andere.
Mooi beest met een oude geheelde wond op z'n flank.
Wat zijn ze toch bruut en wat hebben ze een muil. Bijna net zo groot als de bovenstaande illustratie ;-)
Het was al weer bijna donker. Toch maar ff verder gegaan waarbij er nog eentje vlakbij mijn voeten opjekkerde. Deze kon ik jammer genoeg niet aan de haak slaan. Voor ik het wist was het toch echt donker.
Nou ja, binnen een half uur twee aanbeten en één daadwerkelijk gevangen. Toppie toch?!

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten