Kanaal karper deel 2

Maandag 3 juni 2013

Na mij vangst van een echte kanaal knaller kon ik het niet laten om de desbetreffende sloot, die op het NH kanaal aansluit, nogmaals te bezoeken. 's Middags op de fiets vanaf mijn werk, was ik al even langs gefietst. Toen zag ik één karper liggen, dus was er hoop. Gelijk wat aas achtergelaten op een tweetal stekken, om de mogelijk aanwezige karpers tot azen aan te zetten.
Het was weer kiele kiele qua tijd, want pas na achten kon ik mijn driften invullen om te gaan vissen. En om negen uur zou het al weer over zijn, vanwege de sluiting van het terrein. Snel eerst weer de twee stekken gevoerd, omdat er geen vis (meer) leek te azen. Eén van de twee stekken begon leven te vertonen. Af en toe een belletje, vervolgens meerdere bellen achter elkaar, wat aangaf dat er minstens één vis op het voer zat. Voorzichtig de pen met een broodvlok op een wide cabe haak tussen de bellen gedeponeerd en wachten op een aanbeet. Wederom bleef deze achterwege terwijl mijn pen weldegelijk geregeld beroerd werd door een staart of een lichaam van de aanwezige vis.

Hierop heb ik geregeld ook een losse broodvlok rond de pen gegooid zodat de vissen niet alleen maar op het voer gefocust zouden zijn. Dit leek te werken. Langzaam begon de pen te schommelen en bijna nog langzamer kwam ie van zijn plaats. Ik had grote twijfel over deze aanbeet en moest me flink bedwingen om niet aan te slaan tot ik zeker was dat een vis de vlok in de bek had en ermee weg zwom. Bij het aanslaan sprong de vis pardoes twee keer hoog uit het water. Wow, kicken! 

Mijn slip stond flink strak afgesteld vanwege de plompenbladeren en de overhangende bomen die in de buurt van deze stek waren. Ondanks dat ging de karper er meerdere keren door heen. Het bleek niet zo'n buffel als de voorgaande keer maar desondanks beresterk en explosief als TNT.
Nog ff een close up waaruit blijkt dat ook deze karper een afwijkend schubpatroon heeft, net zoals alle schubs. Dus herkenbaar als ik 'm ooit nog een keer vang.

Van mij mag de paai nog wel even voortduren aangezien ik de kanaal karpers nu goed weet te vinden zonder giga voersessies.

Grtx,
FER

3 opmerkingen:

  1. Hoi Fer,

    Zoeken ze daar geen mensen! Dan krijg je misschien de sleutel van het terrein en kan je zelf afsluiten:) Toch weer een mooie KK.

    Groet, Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Springende karper aan de lijn = adrenaline kick
    Geweldig dat het weer is gelukt.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bjorn: Als de karpers nog langer blijven liggen is het niet zo'n gek idee.
    @Michael: Was zeker een kick.

    Grtx, FEr

    BeantwoordenVerwijderen