De Purmer 6

Vrijdag 3 oktober 2014

Wederom prachtig zomerweer, alsof er geen eind aan komt. Lekker hoor, maar het maakt me wel onrustig. Graag wil ik er nog een keer van genieten, dus tijdig gestopt met werk en richting de Purmer polder.
Rattenstelletje
Af en toe hoor je op deze stek hoge piepgeluiden en bewegend riet of gras. Dacht eerst dat het muizen waren, maar uiteindelijk zag ik toch welke beestjes dit veroorzaakte. Twee ratten volgde elkaar langs het water van rietschoot naar rietschoot. Erg leuk om te zien, erg leuke dieren weet ik uit ervaring. Wij hebben in totaal namelijk drie tamme ratten gehad. Gaaf hé, altijd iets anders langs de waterkant, als je je ogen en oren maar open houdt.

Mijn twee favo stekken eerst gevoerd voordat ik mijn hengel optuig, doe ik eigenlijk standaard hier. De afstand tussen de auto en de stekken is nihil. Zo geef ik de vissen even de tijd om te gaan azen, mits ze aanwezig zijn en trek hebben.

Eigenlijk vang ik om en om een karper op iedere stek. De ene dag op de ene stek en de andere dag op de andere stek. Waarom? Geen idee, in de praktijk komt het hier op neer.

M.a.w. de ondiepe stek was nu weer aan de beurt om een karper op te leveren. En zo geschiedde. Tenminste, eerst ving ik nog een behoorlijke kolblei, normaliter een teken voor mij om te stoppen. Maar omdat ik de vorige keer toch een karper ving, nadat ik eerst een kolblei gevangen had, ben ik nu weer blijven zitten.

Toen de aanbeet kwam dacht ik eerst weer aan een kolblei, omdat de pen heel zachtjes wegtrok. Nou ja, bij aanslaan weet je het wel. Als de brandweer ging de karper er vandoor. De karpers geven hier echt goed partij, puur genieten.

Na het verplichte nummertje, de foto, weer terug in het nat.
Tijdens de fotoshoot kwam er nog ff een visser buurten, hij had verderop in de sloot zitten vissen. Niks gevangen, jammer maar wellicht doe ik toch iets beter.

Na alle vangsten in de Purmer polder is het voor mijn gevoel weer tijd om ergens anders mijn geluk te beproeven. Eén ding is zeker, in een relatief korte periode, heb ik met beperkte tijd een super resultaat behaald. Iedere sessie mooie vissen.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Ik zit hier te genieten van dit overtuigende verslag. Je zit echt lekker te vissen met vertrouwen volgens mij. Fijn man.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dat klopt, maar daardoor is de uitdaging ook een beetje weg. Vandaar dat de volgende sessie(s) op een andere plek zal zijn.

      Verwijderen
  2. Soms ben je gewoon even klaar met een stek ook al valt er nog genoeg te halen. Tenminste dat heb ik wel eens. Maar voor nu gefeliciteerd met je superresultaat! Hier kun je wel even op teren :)

    BeantwoordenVerwijderen