Visles 2

Maandag 5 september 2016

Doordat ik de Polaroid bril van Sijmen de vorige keer vergeten was en het zonnetje zo fijn blijft schijnen moesten wij natuurlijk op korte termijn weer afspreken. Temeer natuurlijk ook omdat ik een behoorlijke diagonaal set had aangeschaft en deze ter goedkeuring aan Sijmen wilde overleggen.

Deze keer afgesproken in Alkmaar, de thuishaven van Sijmen. Samen in één auto gestapt en naar de hotspots gereden.

Op de eerste stek kregen we allebei een tikje op de top, maar konden we geen roofvis haken. Op de tweede stek ging het los. D.w.z. bij Sijmen, hij kreeg de ene aanbeet na de andere en wist meerdere mooie snoekbaarzen te vangen. 

Een kapitaal exemplaar wist zich helaas tijdens de landing los te schudden.


We zijn hier vervolgens even van kant gewisseld en toen kreeg ik ook een aanbeet. Helaas verspeelde ik deze snoekbaars ook. Het blijkt wel dat je pas een snoekbaars hebt gevangen op het moment dat je 'm in de hand hebt. Wat gaan deze beesten furieus te keer, kopschuddend proberen ze uit alle macht los te komen. Zodra de lijn slap valt ben je ze kwijt.

Op de volgende stekken kreeg alleen Sijmen nog een beuk van een aanbeet. Deze vis wist zich na de aanbeet helaas ook te ondoen van de haak. Tot de laatste stek. Hier wist, pffff, natuurlijk Sijmen weer zijn visje te vangen. 
Maarrr ik uiteindelijk ook. Hé, hé, hé, mijn eerste snoekbaars(je) met mijn nieuwe set. Ik was er blij mee!
Ook deze keer heb ik weer visles gekregen, maar begin het zeker door te krijgen. Ik ben er nog lang niet en zal veel moeten vissen/oefenen wil ik ooit de vissen pakken die Sijmen pakt. En dat ga ik natuurlijk ook doen.

Oja, deze keer had ik de Polaroid bril wel mee.

Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Super Fer, dat je ook een snoekbaars te pakken kreeg...je moet alleen nog effies oefenen in het formaat...hahaha

    BeantwoordenVerwijderen