Mijn naam is Haas

Enige tijd geleden heb ik een mooi groot stuk kunstaas, 'Kicking Minnow' genaamd van Storm aangeschaft om grote Snoek te behagen. Tot dusverre was ik niet in de gelegenheid of zat het weer niet mee om dit nieuwe speeltje uit te proberen. Maar omdat het vandaag super weer was ben ik samen met mijn pa erop uitgegaan met de boot Pinke Panke. Al trollend op de electro motor langs de rietkragen in de Beemsterringvaart vanaf Oosthuizen richting Beets en terug hebben we getracht de vis met de 400 tanden te vangen.


Ondanks de koude temperaturen van de laatste tijd was het water al behoorlijk troebel door algengroei. Vele meters hebben we afgelegd maar alleen een zware plastic zak en een grote tak hebben we gevangen.

Op de terugweg was er veel rumoer op de kant van een viertal jongens waarna er een emmer in de vaart gegooid werd. Vlak daarna zagen wij iets in het water bewegen. Moeizaam zwom een klein beestje richting de overkant toen wij daar toevallig aan kwamen varen. De jongens vroegen schreeuwend of wij het beestje wilden pakken. Omdat wij ons afvroegen wat dit was hebben wij het arme beest gepakt en het bleek een jonge Haas te zijn. Na ampel beraad met de jongens bleek dat ze het Haasje al twee weken onder hun hoeden hadden en verzorgden. Heel zorgzaam werd het Haasje door één van de jongens overgenomen en de gelukzalige blik zei voldoende.

Zonder iets te vangen hebben we toch een leuke middag op het water gehad.

Grtx,

FER

5 opmerkingen:

  1. succes met je blog!
    gelukkig is het haasje niet het haasje!

    gr bernard van kapel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thnx Bernard, zal die van jou ook ff checkuh.

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ga je met een goed gevoel naar huis hè? Mooi blog ben je aan het maken hoor!

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Fer, de jouwe ook bekeken. Zal ik zeker ook gaan volgen. Pak zo af en toe ook een snoekie mee in het jaar.
    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn vader is een dierenvriend
    -xxx- mirjam

    BeantwoordenVerwijderen