Zaansessie


27-03-2010

Vlak voor het einde van het officiële roofvis seizoen moest er natuurlijk nog op onze gestekelde vriend, de Snoekbaars, gevist worden. Bij Watersport Wormer met collega Patrick om half twaalf afgesproken om hier de boot te water te laten. Het was prachtig weer, weinig wind met een lekker zonnetje. Niet echt top om de glasoog achter de schubben aan te zitten. Eerst een end over de Zaan richting de A8 en vanaf hier hebben we verschillende stekken, diep en ondiep afgevist. Het was zoals verwacht taai zonder enige aanbeet. Totdat Patrick er één aan de haak sloeg. De kop was er af en er was nieuwe hoop op meer vis.

Wederom gleed de tijd voorbij zonder een enkele aanbeet en ondanks de kunstaasredder zijn er toch een paar shads gesneuveld. Zoals gezegd was het heerlijk toeven in het zonnetje maar in de schaduw was het best frips. Uiteindelijk was het ook bij mij raak, bij de Julianabrug had ik een stekelridder te pakken. Meerder keren ben ik op de gevoelige plaat vast gelegd en niet alleen door mijn eigen camera maar ook door de nodige toeristen voor de Zaanse Schans.

Lang verhaal kort, veel potentiële hotspots afgevist met veel vis op de fishfinder maar weer geen enkele aanbeet. Uiteindelijk wist ik toch nog een hele mooie dikke zwangere 59 cm lange vis met gevaar voor eigen leven (zie foto) uit het diepe te verschalken.

Het kuit was bij deze bijzonder dikke vis zichtbaar en het paaikleed was bij alle gevangen vissen prachtig aanwezig.


Jammer dat we niet meer aanbeten hebben gekregen, dit was overigens ook het geval bij de overige vissers die we spraken, maar de laatste vis was een mooie kers op een superdag op het water.

Grtx,

FER

1 opmerking:

  1. Leuk blog Fer,

    Je schrijft lekker. Ik ben je ook gaan volgen. Daar volgt vast weer veel inspiratie en méér schubbenkoorts uit ;)

    Veel succes met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen