Le Chene Gris deel 3

Donderdag 5 mei

5:50 werd ik wakker. Volle blaas, ff pissen en lekker het kraakbed weer in of ... Yep, kleding aan en naar de rivier. Het was windstil en bokkoud met mist op het water. Een prachtig plaatje.

Omdat de forellen totaal geen interesse toonden in de blinker ben ik driftend met de dobber met 2 tot 3 rode pinkies verder aan de slag gegaan. Wederom ving ik een aantal Elritsen met dikke buiken.


Het driftend vissen is een hele leuke spannende manier van vissen waarbij je bij iedere run automatisch heel geconcentreerd de dobber volgt die van je vandaan met de stroom meedrift. Het dobbertje is heel licht uitgelood zodat iedere aanbeet zichtbaar is. Noodzakelijk met dit soort formaat visjes.
Een pittigere tik op de dobber dan normaal en dito aanslag leverde een ander soort vis op van ongeveer 10 cm. Waarschijnlijk een soort Riviergrondel, leuk, nog een nieuwe vissoort gevangen. Wie weet welke soort dit precies is mag het wederom zeggen.

Lopend naar een volgende stek huppelde konijntjes terug de brandnetels in en een grote beverrat kwam vlak naast me uit de oever gezwommen waarbij hij zich rot schrok toen hij me zag en ik vervolgens ook toen ie snel onderdook.

2e ontmoeting met de Beverrat
Uiteindelijk waren mijn schoenen doorweekt van het dauw en stond ik werkelijk te klappertanden van de kou. Tijd voor een warme douche na een mooi ochtendgloren.
Al met al zijn de vangsten niet wereldschokkend geweest maar het zijn voor mij bijzondere belevenissen geweest vanwege de omgeving, de manier van vissen en de nieuwe soorten vis die ik gevangen heb.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten