Slijm of paaipukkels

Zondag 29 mei

Als je de gelegenheid krijgt moet je ‘m pakken toch?!. Dus kon ik weer even naar het water en had besloten om met de Winkle Picker achter de slijmjurken aan te gaan. Het voerkorf systeem had ik beperkt tot het hoogst noodzakelijke. Het korfje loopt over de hoofdlijn en de onderlijn is direct aan de wartel bevestigd die ook als stuitje voor de voerkorf dient. De afhouder voor de voerkorf heb ik zelf gemaakt van oud elektradraad.
Directer contact vanaf de haak naar de top van de hengel is er bijna niet waardoor iedere beroering zichtbaar was.
Ik hoopte op Brasem met een mooi paaikleed en dus zonder slijm. Na anderhalf uur vissen had ik veel Kolblei gevangen van mooi formaat, d.w.z. voor Kolblei.
Op de één of andere manier is het altijd een slecht teken als ik Kolblei vang omdat de overige vissen het dan vaak laten afweten. Aan het einde van de sessie ving ik uiteindelijk toch ook nog een Brasem. Deze Brasem zeker, maar ook bijna alle Kolblei’s zagen er slecht uit met veel beschadigingen en open wonden van het paai geweld.

Het paaikleed was dus jammer genoeg al afgeworpen waardoor mijn landingsnet goed nagespoeld moest worden om het slijm te verwijderen.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten