Zeelt hotspot

Dinsdag 10 Mei


Nadat ik mijn eerste Zeelt van dit seizoen in de sloot van mijn woonwijk gevangen heb, ben ik er van overtuigd dat er meer en grotere Zeelten rond zwemmen. Daarom voer ik af en toe de overgebleven aardappelen af naar deze plek om er zodoende een Zeelt hotspot van te maken. Ook voer ik de stek dan met een klein aantal (±10) Frolic hondenbrokken en pluimvee legkorrels, kleine pellets die snel in het water uitelkaar vallen.

Nadat ik één keer op maandagavond gevoerd heb, ben ik dinsdagavond tegen zonsondergang deze potentiele hotspot gaan bevissen. Eerst een handje pluimvee legkorrels te water en enkele Frolic brokken. Daarna de dobberhengel met een haak maat 6 met hair met daarop een enkele volledig doorboorde Frolic brok.
Er lag best veel plantaardig materiaal op het water dat heen en weer dreef maar dat moet wel positief werken omdat dit ook voer is en dus vis tot azen aanzet. Aan de dobber was te zien dat er veel kleine vis op de stek aanwezig was, want deze bewoog geregeld kort en heftig heen en weer.
Na enige tijd was er een enkel belletje zichtbaar dat gevolgd werd door meerdere kleine belletjes. Dus... de Zeelt was aan het azen op mijn stek. Super spannend! Zou ie ook de aangeboden brok pakken?
Tergend langzaam verschoof het bellen patroon richting de dobber. Bewoog de dobber nu heen en weer of niet? Leek het er nu op dat de bobber iets verschoof? Wederom tergend langzaam begon de dobber zich te bewegen. De Zeelt had aandacht voor de brok. Maar wanneer was het moment nu om aan te slaan? De dobber bleef langzaam bewegen binnen een oppervlakte van ongeveer 10 cm en werd maar niet weggetrokken. Uiteindelijk, na voor mijn gevoel 10 ontzettend lange minuten, trok de dobber langzaam schuin weg onder het water oppervlak wat voor mij het teken was om eindelijk aan te slaan.
Wow, wat heeft zo'n beest een kracht en wat bleef ie lang knokken voordat ik haar moe gestreden in het net kon landen. Prachtig weer een 41 cm grote Zeelt, deze keer een vrouwtje dat op een klein scheurtje in de borst vin na volledig in tact was.




Na deze supervangst, het hoogte punt, gelijk maar gestopt. Het lijkt erop dat mijn stek langzamerhand een hotspot voor Zeelt wordt.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten