Je neemt ze mee.... deel 2

Donderdag 23 juni

Natuurlijk moest ik mijn vangsten mededelen bij vrienden, collega's en familie. Toen mijn pa melde dat ie nog nooit een karper gevangen had. Bdacht ik dat ik, als de kids in bed lagen, best wel even naar het Cramwinkelplantsoen kon gaan om te vissen met mij pa. Zo bedacht, zo gedaan en van tevoren mijn pa gebeld of ie zin had om zijn eerste karper ooit te vangen. Ik had er zoveel vertrouwen in, het kon niet mis gaan en dus gingen we vangen en niet vissen.
Twee voerplekjes aangemaakt met pluimvee legkorrels en wat kikkererwten en aan de hair een kikkererwt en op de haak twee kleine mestpiertjes.
Eén hengel opgetuigd voor mijn pa die er gelijk een mooi spinneweb van maakte, maar na ontwarren kon de boel toch beaast worden. De stek bij de plompenbladeren was voor mijn pa en ik ging iets verder op zitten. Nadrukkelijk gemeld dat ie bij de minste geringste beweging van de dobber niet moest aanslaan maar rustig de dobber moest laten wegtrekken en na een paar tellen moest aanslaan.

Na verloop van tijd even bij 'm gecheckt of alles goed ging waarbij op mijn stek mijn dobber er vandoor ging, oh shit. Natuurlijk had ik de beugel van mijn molen open gezet maar ik was wel te laat om de vis die ervandoor ging te haken. Niet veel later stond mijn pa met een kromme hengel.
Een mooie schubkarper met grote slurf bleef maar gas geven. Maar uiteindelijk werd de karper geland en de eerste karper ooit was een feit.
Er was enige twijfel om de karper terug te zetten omdat de gedachte opkwam om deze mooie 60 cm lange koperbruine schub in zijn eigen vijver te plaatsen. Na lang strelen en bewonderen is de karper natuurlijk weer keurig terug gezet. Niet veel later kreeg ik een mooie wegtrekker. Na aanslaan ging de karper dwars door een plompenbladerenbed heen waardoor het enige moeite koste deze 56 cm lange karper te landen. Af en toe moest er lijn gegeven worden om de karper vrij te krijgen van de plompenbladeren.
Een mooie hoge karper maar ook deze karper had een bek die in het verleden aan de rechter zijde uitgescheurd is geweest, zonde en zielig maar zo te zien leed hij er momenteel niet meer onder.
Deze vangstmeldingen weer gemeld bij mijn visvrienden en zondagavond moet het nogmaals gebeuren waarbij mijn maten natuurlijk ook hun kaper zouden moeten vangen.

Grtx,

FER







Geen opmerkingen:

Een reactie posten