Verliezen

Zondag 5 juni

's Avonds de vertrouwde stek weer opgezocht en met de pen op Zeelt of ander groot loslopend wild. legkorrels als voer incl. een aantal Frolic brokken en één Frolic brok weer aan de hair. Na enige tijd, exclusief alle aanbeten van klein grut, was er iets groots aan het herkauwen. Langzaam bewoog mijn pen om na enige tijd mooi rustig weg te trekken. Dit gebeurde te langzaam voor een karper en anders dan bij een Zeelt en dat bleek want een massieve 54 cm grote Brasem had zich vergrepen aan het aas.


Na een half uur kreeg ik weer beet waarbij de pen super strak schuin wegtrok.

Het leuke maar ook het moeilijke met penvissen is wanneer aan te slaan. Gespannen als een veer volg je de pen en tel je bijna in je hoofd af, afhankelijk of de run doorzet, het moment van aanslaan. Deze keer had ik het gevoel dat het niet mis kon gaan zo mooi trok de pen weg, maar.... bij het aanslaan werd de haak niet gezet en volgde een grote kolk wat er op duidde dat het een hele aanzienlijke vis betrof. Over het gevoel wat ik daarna had en wat me niet losliet heb ik zitten nadenken. Uiteindelijk voelde het aan als verliezen. Altijd al een hekel aan gehad maar ja het hoort er wel bij en het zet je ook aan tot denken wat er mis ging om de volgende keer wel die dikke big eruit te trekken.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten