De Hulk

Zondag 19 augustus 2012

Na de geslaagde sessie op/in/aan de Simaja put en het wegvallen van alle activiteit kon ik het niet laten om het nabij gelegen natuurgebied de Hulk ff te checken. Alleen met de penhengel, net, brood en legkorrels.

Een tweetal stekkies werden aangevoerd met legkorrels. Anders dan in de put was hier nog wel activiteit van vis. Riet ging heen en weer, kleine visjes maakten kolken en af en toe kwamen er hier en daar wat bellen vrij.

Behoorlijk snel leek er vis op de aangemaakte stekken aanwezig. Het pennetje schoof weg en een karper werd gehaakt. Grote zwarte wolken stoven op bij de vlucht pogingen van de vis. Ook al zijn de karpers hier niet heel groot, de dril is spectaculair omdat de vissen echt alles geven. Zo ook was deze karper niet zomaar klaar om geschept te worden. Op het moment dat het zover was, dacht ik, deed ie nog één maal een uiterste krachtinspanning en liet mij gedesillutioneerd achter. Waar ik tijdens de dril van de dikke kerp in de put bang voor was, het uitbuigen van de haak, was nu toch gebeurd. Wat een mazzel dat dit nu gebeurde en niet een uurtje eerder. Stom, ik had natuurlijk de haak gelijk moeten vervangen maar omdat ik zo vol van de vangst was, was dit mij volledig ontschoten.
Haak vervangen en de broodvlok op de tweede stek te water. De pen gierde weg en bij aanslaan sprong de karper als volleerde marlijn uit het water. Kickuh!
Mooie vis.

Hierna de pen met broodvlok weer op de eerste stek te water. Het pennetje bewoog al snel maar trok niet weg. Na een klein rondje van de pen leek het mij verstandig om het haakaas te checken. Bij het omhoog halen voelde ik weerstand en sloeg ik voor de zekerheid maar aan en ja hoor, een fijne polderknol spurte er weer vandoor. Een slag groter dan de eerste gevangen karper en ook gelijk de helft sterker. Om beschadiging van deze vissen te voorkomen is het heel verstandig om de vissen echt uit te drillen anders klapperen ze het net en je handen uit. Overigens is dit mij niet overkomen maar tijdens een voorgaande sessie was fotograferen bijna niet te doen zonder een innige omarming.
Torpedo schub met mega staartvin.

Terug naar de tweede stek om hier nog een karpertje, na aanslaan, snel te verspelen om vervolgens huiswaarts te keren om verder van het mooie weer te genieten.

Zo, deze ochtend was weer top en gedenkwaardig!

Grtx,

FER

4 opmerkingen:

  1. Ha die Fer,
    ik woon in de buurt van De Hulk. Zo'n 7 jaar geleden begon ik weer met vissen en belandde,na mijn zoektochten,bij dit water. Er zitten behoorlijke grassies! 1.10m was een van mijn eerste vissen daar ;-)..

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Dale: grassies, dat heb ik inderdaad vernomen alleen jammer genoeg nog niet mogen vangen. Als één van de eerste vissen gelijk 1.10m, stoppen op je hoogtepunt zou ik zeggen ;-)

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stopte daarna ook,op dat water,hahah. Maar er is zeker goed karper te vangen. Ook in de watertjes daar direct omheen! Alleen een beetje drukkig met volk. Daar houd ik niet zo van....

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Dale: begrijp wat je bedoelt met 'drukkig met volk. Veel hondenbezitters en joggers komen voorbij. Probleem is dat er lekker veel vis zit!

    BeantwoordenVerwijderen