Doodaas vissen

Vrijdag 11 januari 2013

Patrick en Marcel hadden het plan om in de haven van Uitgeest te gaan doodaas vissen op grove snoek. Of ik ook zin had om mee te gaan. Thuisfront geconsulteerd en ja hoor, het kon en het mocht. Begrijpen doen ze het niet dat ik, één; 's avonds en twee; met deze kou aan het vissen ben.


Onze zes hengels hadden we strategisch over de haven verdeeld, waarbij zoveel mogelijk de diepste stekken opgezocht waren. 3 hengels statisch en 3 hengels uitgerust met snoek dobbers. Als aas diende sardines.
Het was mooi rustig weer waarbij de molen van mijn statische hengel gewoon open gezet kon worden zonder dat er door wind of stroming lijn van de spoel getrokken werd. Een optimale presentatie met zo min mogelijk weerstand waarbij een heerlijke ruikende sardine gedrapeerd in een bedje van visolie onweerstaanbaar zou moeten zijn.
Zou moeten zijn, want aan het einde van de sessie, na ongeveer 3 uur vissen, was geen snoek wezen snuffelen. Want ondanks onze scherpe observaties was geen dobber van zijn plek gekomen en had geen pieper zich voorzichtig laten horen.

Een ervaring rijker en een illusie armer over deze potentiële hotspot zijn wij huiswaarts gekeerd. Natuurlijk was het gezellig en hebben we kennis en wetenswaardigheden gedeeld, maar helaas hebben we de top van de voedselketen in deze wateren niet kunnen verschalken.

Grtx,

FER

4 opmerkingen:

  1. Jammer, jammer FER, maar dat is vissen hè? Het loopt bij mij ook voor geen meter op het moment. Misschien biedt dit je wat troost ;)

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken de stek Fer, en mooie foto's van de jachthaven. Helaas geen dikke snoeken uit het uitgeestermeer (en er moeten grote vissen zitten) respect zo vissen s'avonds in de kou.

    Groet, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk stukkie leesvoer Fer.

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Koen: troost mwoah, ik lees je verhalen over je vangsten graag.
    @ Bjorn: mijn collega's hebben het maandag nogmaals geprobeerd maar hadden wederom geen graatje kunnen vangen. En toch zouden ze er moeten zitten, na het ijs nog maar eens proberen.
    @ Sander: dank, de ene keer iets meer inspiratie dan de andere.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen