Struinsnoek deel 3

Vrijdag 25 oktober 2013

Vandaag met Mirjam, mijn dochter, naar Amsterdam geweest. Vanaf het centraal station, via de Zeedijk, door Chinatown, over de wallen, via het Waterlooplein, over het Rembrandtplein, naar de Kalverstraat, over de Dam, via de Nieuwendijk, op de bus weer terug. Wat een drukte in de Kalverstraat, niet normaal. Het was super leuk en toch was ik ook blij toen ik, voordat we met z'n allen uiteten gingen, nog ff langs de waterkant kon struinen. ff rust.
Ik had namelijk nog een kunstaasje dat ik moest uitproberen. Een driedelige ondiep lopende plug. Deze plug flankt als een dolle en gaat geregeld kort door het oppervlak om vervolgens weer ongeveer 20 centimeter diep te duiken.

Na een aantal worpen zag ik een klein visje springen en leek er een kolk zichtbaar. De volgende worp was een paar meter over deze plek. Op het moment dat de plug ongeveer op deze plek kwam, was daar de aanbeet. Vol overgave had een snoekie de driedelige plug te grazen genomen.

Mooi, ook deze plug werkte dus als een mesthoop voor een strontvlieg. Hmmm, wist even geen ander synoniem te bedenken. De tijd was alweer op, snel naar huis, handen wassen, omkleden en lekker uiteten.

Grtx, FER

2 opmerkingen: