Struinsnoek deel 4

Zaterdag 27 oktober 2013

Na een drietal struin sessies heb ik de smaak te pakken. Super leuk om lekker langs de waterkanten te struinen en de sloten uit te kammen om een groenjas te vangen. Vandaag had ik tegen de avond weer tijd om de snoeken het leven even zuur te maken.
In korte tijd heb ik veel vertrouwen gekregen in de tweedelige baarskleurige plug. Deze plug levert de nodige aanbeten op, zo ook deze keer. Midden in het water, terwijl ik even stopte met het binnendraaien, werd de plug gepakt. De snoek klapte heen en weer alsof het een lieve lust was. Passerende fietsers keken verschrikt op, zoveel geweld gebruikte de snoek om los te komen. En dit lukte 'm ook nog.

Een theorie hierover is dat ik de top van de hengel hoog hield, hierdoor kon de snoek met zijn kop boven water flink schudden zonder weerstand van het water waardoor dit heftiger gaat dan onder water. Dit zou er toe geleidt kunnen hebben dat de snoek zich van de haak ontdeed. Does it make any sense?

Op naar de volgende sloot. Bij de eerste de beste worp vloog een snoekie op de plug af maar miste deze. Bij de volgende worpen was er geen interesse meer.

Verderop in de sloot, hier was het water troebeler door een inlaat uit de ringvaart, werd het kunstaas nogmaals gepakt. Deze keer haakte de plug wel goed. De snoek bleef ook relatief diep en voelde redelijk massief aan. Verschillende korte snelle uithalen maakte de snoek, voordat ik 'm richting de kant dirigeerde en met de kieuwgreep uit het water haalde.

Deze snoek had een bijzonder dikke buik en de opgevreten vis die dit veroorzaakte, was goed voelbaar. De honger was blijkbaar nog niet gestild waardoor de baarsplug als lekker tussendoortje werd beschouwd.
Een mooie snoek was een mooi einde van deze struin sessie.

Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Mooie zilver gekleurde snoek Fer
    Je weet ze meestal te vinden he !

    Groetjes Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen