Vliegensvlug 2

Vrijdag 2 januari 2015

Deze keer tussen het aftuigen en opruimen van de kerstboom en een winkelsessie in, kon ik weer even op de fiets met de vliegenlat naar het water. Na een eerdere sessie had ik de smaak natuurlijk te pakken.
Een ligger
Terwijl ik stond te prieken met mijn lijn waardoor de streamer langer dan 'normaal' de tijd had om te zinken, pakte een dik snoekie vol overgave de streamer. Niet groot, maar goed in zijn vel met een dikke buik alsof ie ook aan de oliebollen en appelflappen had gezeten.
Op de kop van een ander water, dat ik stelselmatig af viste, knalde er weer een snoek op de streamer. Deze had er goede zin an dit jaar, want hij bleef maar runs maken terwijl de hengel tot in het handvat kromde.
Een voorbijganger had het allemaal van een afstandje bekeken en kwam vragen wat voor vis het was. Zodoende kon ie ook mooi een fotootje maken van een blije visser.
Opvallend is dat alle snoeken, in de twee sessies die ik met de vliegenlat gevist heb, de streamer allemaal hadden opgeslokt. Waarbij de enkele haak telkens achter een kieuwboog zat en heel simpel met een lange tang verwijderd kon worden. M.a.w. zonder twijfel zijn ze boven op het aas gedoken.

Grtx, FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten