Simaja

woensdag 5 april 2017

Mijn penhengel maakt overuren. Voordat de lijn droog is, ligt ie alweer te water. Vanavond weer eens een sessie met Harry en Edwin. En deze keer in/op de Simaja put. Mijn nieuwe quest, een spiegelkarper zou hier zomaar kunnen lukken. Zeker na de laatste uitzetting van mooie spiegelkarpers, waarbij het oude bestand ook al om van te smullen is.

Eén hengel met snowman op het wijd en met mijn penhengel kort aan de kant achter de korte rietpollen. Op de haak een witte broodpluim.

Het was gezellig, wellicht te gezellig. Want onze herrie schalde over het water. Maar ach, wat is belangrijker? Resultaten boeken of nu we weer eens samen vissen, samen bomen opzetten?

Meestal sta ik met mijn penhengel in mijn hand en ben ik actief voerplekken aan het af struinen. Nu 'om de hoek' twee plekkies, waarbij ik mijn dobber kon aanschouwen vanaf een klein afstandje.

Op het wijd sprongen de karpers naar harte lust. Op onze voerplekken af en toe een belletje, vis of niet? Plakaten waren er in ieder geval niet zichtbaar en het was bokkoud met die Noordwester in onze nek.

Van een afstand leek mijn pen te wiebelen, maar dat kon ook de wind zijn. Toch leek het pennetje iets korter in het water oppervlak te staan. Maar even kijken en voordat ik er was, was de pen onder en bij het oppakken van mijn hengel ging de vis heel kort even door de baitrunner.  Molen een slag gedraaid en aangeslagen. Yep, ondanks de koude, toch een karper die het niet kon laten om de broodpluim op te slurpen.

Het leek geen hele zware vis, maar de dril duurde eindeloos. Hiervan heeft Harry trouwens een leuk filmpje gemaakt en gepost op facebook.
https://www.facebook.com/harry.baartscheer/videos/1273623296040439/


Het bleek een mooie schub te zijn, van redelijk formaat met een enorme peddel. Daarom was ie zo krachtig tijdens de dril.
Uiteindelijk bleek deze schub ons enige wapenfeit deze avond. Voor mij genoeg, want het was beregezellig.

Grtx, FER


Geen opmerkingen:

Een reactie posten