Tinca tinca 2

Zaterdag 1 april 2017

Ook vandaag had ik de hele dag voor mijn zelf. Best vreemd om wakker te worden in een leeg huis, van de andere kant ook rete relaxt. Vorig weekend heb ik een koi gezien in een sloot in mijn wijk. Zou ik 'm nogmaals kunnen vinden?

De koi heb ik nergens kunnen waarnemen, maar ondanks dat heb ik wel gevist in dit slotenstelsel. Een drietal stekken gemaakt en deze op de fiets om de beurt bevist. De plek waar ik het meeste van verwachte was waar er giga veel populieren bloesem op het water lag.


De koi had ik voor het eerst gezien bij al dit soort bloesem, alleen aan de andere kant van het stelsel, toen de wind nog uit het noordoosten kwam.


Op één van de plekken werd geaast, geregeld waren er hier belletjes zichtbaar. Enige twijfel was er wel want het waren zeker geen bellenplakaten, terwijl er over het hele water hier en daar belletjes zichtbaar waren. Er lag zeker een lage druk gebied over ons land.


Toen mijn pen begon te schommelen wist ik dat er vis zat en niet alleen guppies. Langzaam maar zeker trok de pen weg en maakte een zeelt flinke kolken aan het oppervlak.

Een ouwe taaie strijder, met de nodige littekens van het leven.

Hierop ving ik ook nog een brasem, waarbij mij opviel dat de schubben, aan het uiteinde, een mooie zilver blauwe glans hadden.

De quest voor de koi continues.

Grtx, FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten