Tinca tinca 3

zaterdag 1 april 2017

Ondanks dat ik overdag al gevist had, kon ik 's avonds weer, want ik hoefde nog steeds met niemand rekening te houden. Achteraf bleek dat ik een afspraak vergeten was, blijkbaar was ik volledig blanco in mijn hoofd, ultra relaxt.

Vrijdagavond had ik mooie zeelten gevangen die bijna de 50 cm aantikte. Mijn grootste zeelt ooit heb ik ook hier gevangen en ik zou graag nogmaals deze magische grens overschreiden. Daarom wederom naar dit stadskanaal gereden om mijn geluk te beproeven.

Gebruikelijke recept van pluimvee legkorrrels en mais om de vissen tot azen aan te zetten. Dit lukte op een paar plekken goed en op een paar plekken was geen leven te bespeuren.

Midden in de vijver, ongeveer 4 meter van de kant af, zonder enig relief, structuur of aanleiding had ik ook een voerplek aangemaakt. Hier bleek als eerste activiteit te bespeuren en kon ik mijn eerste zeelt vangen.
Op een andere nieuwe stek in hetzelfde stadskanaal kreeg ik nog een aanbeet en had ik mijn langste dril ooit met een zeelt. Wat een magnifiek sterk en volledig intact beest was dit. Echt een beauty van een zeelt.
Op de vijver stek ving ik nog een brasem en op de laatste stek nog een enorme brasem met enorm grote ogen. Dit was echt een oude kolos. Qua dril stelde het niet veel voor, maar op de mat begon ie pas echt te klapperen. Mucus all over, thuis heb ik mijn jas gelijk maar gewassen. Deze mastodont moest wel even op de foto.
Zo, heb ik mijn portie vis vandaag gehad of wat?!

Grtx, FER

2 opmerkingen: