Soul of the Lot, dag 5

Donderdag 23-06-2016

Na het ontbijt opgebroken en richting St. Sylvestre. Hier boodschappen en benzine gehaald om ons lot, aan de andere kant van de brug te beproeven.
Een lekker stuk wezen varen, langs een aantal markante gebouwen. Nog even wezen buurten bij Sijmen en Ruben.
Zij hadden ook een rustige nacht tot 6:00 uur. Toen pakte ze een schub van 12 kilo en om 9:00 uur nog één, maar iets kleiner. Hmmm, misschien is deze kant van de Lot ons ook beter gezind. De zon scheen weer volop en er was weinig wind. M.a.w. het was weer blafheet. In eerste instantie hebben we een plek in de schaduw gezocht op een ondiepe plaat. Op goed geluk onze hengels uitgeworpen, wellicht hadden we veel mazzel. Een paar uur later toen we in de zon kwamen te liggen zijn we verkast naar de nachtstek.
Werkelijk een fantastische plek. Vlak voor een waterval waarbij het water afkomstig is uit een bron. Hier konden we met onze stoelen in het water en in de schaduw zitten.
Beter ging het niet worden. Nou ja, alleen als we ook nog karper of meerval gingen vangen.
De hengels lagen strategisch in een waaier op harde stukken. Flink gevoerd met boillies, pellets, kikker erwten, Frolic brokken en tijgernoten. Van Hans hadden we de tip gekregen om eens stevig te voeren. ’s Avonds hebben wij voor de verandering zelf gekookt. Een kant en klaar éénpans gerecht.
Best wel lekker, maar veel te veel. Dus de helft ging naar de ‘haaien’.
Op de penstek, een ondiepe plek naast de boot, geregeld mais en kikkererwten gestort. Hier kregen we aardig beet en m’n pa ving een dikke winde en brasems.
Met een ruisend watervalletje achter ons, hebben wij de nacht als onschuldige lammetjes na het eten van zoete pap, al dromend van grote karpers, gelukzalig door geslapen.

Grtx, FER

1. Heerlijk om te lezen Fer..
    De sfeer is gewoon voelbaar.

2. Heerlijke plek! Shit dat er geen karper uit komt! Maar het blijft vissen, niet vangen; niet voor niets een clické...